Saturday 7 November 2015

Welcome to Saik0's w0rLd...

Assalammualaikum...

yg sebenarnya aku ni bukan laa reti sangat nak berblogging ni.. tak penah fikir pun nak buat blog sendiri.. selama ni dok baca blog orang lain je.. pasal resepi.. pasal travel..

tak rajin pun sebenarnya nak buat blog2 ni.. tapi atas cadangan encik suami , dia suruh aku buat satu blog pasal travel...

travel? halamak aiii... aku ni bukannya rajin travel pun.. in fact, dalam malaysia pun aku tak abis pusing lagi... jarang nau nak cuti2 malaysia, obersi plak jangan cakap laa kan.. tak penah sekali pun dalam idop aku naik kapal terbang..

huhu jadinya, kenapa encik suami soh aku bukak blog semua bagai pasal travel ni? mungkin sebagai panduan sebab tahun depan, akan bermula kisah kami travel2 ni..

tapi takpe.. dah alang2 aku merajinkan diri buat blog ni, aku akan post ape2 je laa yg berkaitan ngan idop aku...

jadi sebagai intro, aku perkenalkan laaa diri aku ye...

aku lahir kat petaling jaya, selangor. dibesarkan kat Taman Sri Keramat AU2, KL , sejak aku lahir.. sekolah tadika di Tadika Fatima Jalan Ampang (kalau tak silap aku sekarang ni dah jadi tapak jual kereta - sebelah petronas yg dekat dgn Ampwalk tu..)

sekolah rendah kat SRK (P) Bukit Bintang [a.k.a BBGS (1)]. Sekolah menengah kat SMK (P) Bukit Bintang (form 1 sampai form 3). Tapak sekolah2 aku ni sekarang berdiri dengan megahnya shopping complex Pavillion.

masa form 4 (2001), BBGS berpindah ke Taman Shamelin Cheras dan ditukar nama ke SMK Seri Bintang (Utara). tapi aku cuma sempat rasa sekolah kat situ selama 3 bulan je sebab lepas tu, permohonan aku untuk masuk sekolah teknik diterima dan aku (buat pertama kalinya) berpindah ke sekolah campur, SM Teknik Kuala Lumpur (kat cheras laa jugak)..

habis SPM , aku terima tawaran untuk sambung belajar kat Kolej Matrikulasi Kedah yg terletak di Changlun. habis matriks, aku sepatutnya kena repeat sebab gagal mencapai CGPA yg dikehendaki untuk lulus. tapi aku amik keputusan untuk berhenti belajar dan melangkah ke alam pekarjaan (nanti aku cerita laa pasal alam pekerjaan ni kat entry yg lain).

aku ni bini orang.. kawin dengan orang penang pada tahun 2006 masa umur aku baru 21 tahun.. dan sepanjang hampir 9 tahun kami kawin (as of november 2015) , kami telah dikurniakan 3 orang cahaya mata..

Zahrul Irsyad (2007)
Iklil Zulaikha (2010)
Iklil Zaharra (2013)

3 tahun sekali.. hahaha bak kata orang, bila dah kawin, kena ada family planning. 

jadi bermula laa kisah gadis KL berpindah ke penang dan belajar untuk jadi anak mami .... (whaaaaaatttt....?)

haaa panjang lebar plak intro ni... ok laaa malas celoteh panjang. jumpa lagi nanti ok...?

No comments:

Post a Comment